Muskeltoning och kroppsskulptering – ett bra komplement till gymmet
De senaste åren har vi på Synos märkt av en ökande efterfrågan på produkter för muskeltoning och kroppsskulptering. Fler och fler privatpersoner letar efter ett komplement till gymmet, och sätt som de kan optimera effekten av träningen.
Ibland handlar det om personer som av olika skäl (t.ex. skador) tvingats till träningsuppehåll, och behöver hjälp med att komma igång igen. Ibland är det tvärtom personer som sliter hårt på gymmet mer eller mindre dagligen, men ändå aldrig når riktigt hela biten. En stor del är helt vanliga fritidsmotionärer som bara vill se en tydligare effekt i största allmänhet.
Den hudvårdsklinik eller -salong, eller rehab- eller friskvårdsklinik som erbjuder hjälp med muskeltoning och kroppsskulptering fångar snabbt upp denna växande målgrupp. Fler och fler gym utökar också sitt utbud med mer renodlade muskeltoningsbehandlingar.
Effektiv muskeltoning med Schwarzy och B-strong plus
Med B-Strong Plus kan du som driver en klinik på ett enkelt sätt bredda din verksamhet och börja tona muskler. B-Strong Plus är oerhört enkel att använda, vilket gör den till ett perfekt alternativ för dig som precis startat din verksamhet. Allt du behöver göra är att fästa maskinens handtag på de områden som ska behandlas och sedan starta maskinen. B-Strong Plus gör hela jobbet själv och utsöndrar elektriska pulser, vilket innebär muskelsammandragning och fettreducering. Med andra ord blir effekten mycket snarlik den man får av att träna, utan svetten eller den fysiska påfrestningen.
Vår storsäljare Schwarzy fungerar på ett snarlikt sätt, men än kraftfullare och mer mångsidig. Tack vare sig TOP FMS-teknik kan Schwarzy generera ett homogent och jämnt fält av elektromagnetisk strålning och upp till 20 000 muskelsammandragningar under en och samma session. Till skillnad från sina konkurrenter kan Schwarzy, med sina jämnt fördelade fält, undvika de toppar som annars hade inneburit smärta och obehag. Behandlingen går också utmärkt att anpassa utifrån kundens/patientens livsstil, träningserfarenhet och behov – något som innebär en stor potentiell kundkrets.